Кандидатстване в гимназия в Квебек
Кандидатстване в гимназия в Квебек
Който е минал през това, моля да сподели Аз също ще кажа това което знам.
Ето ви една класация, ама съвсем не съм убедена че е последната:
http://www.lactualite.com/dossiers_spec ... 30839_3192
Какво разбирам от нея: първо че частните училища общо са по-добри от държавните (това едва ли е изненада за някого ) и второ - че има и държавни които са много напред в класацията, както и частни, които са назад. Та избирането му е майката, само да е частно не е достатъчно. От държавните виждам че Еколь Ентернасиональ (Училищната комисия на Монреал) и Колеж Сейнт-Луис (Училищна комисия Маргьорит Буржуа) са номер 16, което е много добре. От друга страна виждам че прехваленият от мои приятелки частен Колеж франсЕ е едва на 69-то място Нещо ми се губи кое е доброто държавно училище на Южния бряг... Освен ако МакМастървил не е в Южния бряг.
Изводът за мен е че ако детето успее да влезе в едно от първите частни училища, което става задължително с конкурс, това е супер. Ако не успее там, за мен си струва частно училище, стига обаче да е от добрите. Като резервен вариант може държавно училище с паралелки с обогатена програма (програмата на Екол ентернасиональ, но не само). В тези паралелки децата се приемат също с конкурс и критериите са високи, но тъй като тези класове са само единични в тези училища, училищата не отиват нагоре в класациите. Иначе имам познати които са си записали там децата и са много доволни.
Можете ли да ми кажете нещо за подготовката? Единственото което знам е че има разни книжки, които помагат. Аз съм си купила Réussir l'examen d'entrée au secondaire, която купих от книжарницата Parchemin на Бе,и-Юкам за двайсетина долара. Засега съм си останала само с купуването ама до другия октомври, когато ще ни бъдат изпитите, има време. Аз ходих на деня на отворени врати в Бребеуф и специално ги питах по какво да готвя детето, но ми казаха че няма нищо специално - най-вече френски и логически задачи.
Какво знам още - без да съм проверявала за много училища, все пак погледнах за цените на едно частно английско - 12-13 бона. За френските, дори които са на първо място в класацията - около 3 бона, някои 2 и нещо, но униформите също вдигат цената. При всички случаи е много по-евтино и доколкото знам там и английски се учи добре. Въпросът е че в добрите частни също се влиза с изпит Та ако имате някакъв опит, може да споделите
Ето ви една класация, ама съвсем не съм убедена че е последната:
http://www.lactualite.com/dossiers_spec ... 30839_3192
Какво разбирам от нея: първо че частните училища общо са по-добри от държавните (това едва ли е изненада за някого ) и второ - че има и държавни които са много напред в класацията, както и частни, които са назад. Та избирането му е майката, само да е частно не е достатъчно. От държавните виждам че Еколь Ентернасиональ (Училищната комисия на Монреал) и Колеж Сейнт-Луис (Училищна комисия Маргьорит Буржуа) са номер 16, което е много добре. От друга страна виждам че прехваленият от мои приятелки частен Колеж франсЕ е едва на 69-то място Нещо ми се губи кое е доброто държавно училище на Южния бряг... Освен ако МакМастървил не е в Южния бряг.
Изводът за мен е че ако детето успее да влезе в едно от първите частни училища, което става задължително с конкурс, това е супер. Ако не успее там, за мен си струва частно училище, стига обаче да е от добрите. Като резервен вариант може държавно училище с паралелки с обогатена програма (програмата на Екол ентернасиональ, но не само). В тези паралелки децата се приемат също с конкурс и критериите са високи, но тъй като тези класове са само единични в тези училища, училищата не отиват нагоре в класациите. Иначе имам познати които са си записали там децата и са много доволни.
Можете ли да ми кажете нещо за подготовката? Единственото което знам е че има разни книжки, които помагат. Аз съм си купила Réussir l'examen d'entrée au secondaire, която купих от книжарницата Parchemin на Бе,и-Юкам за двайсетина долара. Засега съм си останала само с купуването ама до другия октомври, когато ще ни бъдат изпитите, има време. Аз ходих на деня на отворени врати в Бребеуф и специално ги питах по какво да готвя детето, но ми казаха че няма нищо специално - най-вече френски и логически задачи.
Какво знам още - без да съм проверявала за много училища, все пак погледнах за цените на едно частно английско - 12-13 бона. За френските, дори които са на първо място в класацията - около 3 бона, някои 2 и нещо, но униформите също вдигат цената. При всички случаи е много по-евтино и доколкото знам там и английски се учи добре. Въпросът е че в добрите частни също се влиза с изпит Та ако имате някакъв опит, може да споделите
Не избирах по класации а по близост и добри отзиви. И нямам никакви забележки- точно обратното. Наблюдавам, че дъщеря ми работи по същата схема на работа като мен в Университета и съм шокирана леко.
Не сме се готвили по никакъв начин. Единствената "подготовка" беше грижа за успеха година и половина преди кандидатстване. т.к. има голямо значение. Знам че много хора кандидатстват в няколко учлища и после избират. Аз нямах избор- не исках да я давам на училище на острова, затова заложихме на единствен шанс.
Не сме се готвили по никакъв начин. Единствената "подготовка" беше грижа за успеха година и половина преди кандидатстване. т.к. има голямо значение. Знам че много хора кандидатстват в няколко учлища и после избират. Аз нямах избор- не исках да я давам на училище на острова, затова заложихме на единствен шанс.
ние кандидатствахме и си чакаме тези дни резултатите
какво да споделим, сърви
какво да споделим, сърви
Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че вече сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. (KИ, 1881)
Re: Кандидатстване в гимназия в Квебек
Три от най-добрите са на южния бряг - тази година си поделят 9 колежа 1-то място. Тези тук са МакМастерВил /нямаш право да кандидатстваш, ако не живееш на територията му - екол интернасионал - 5-то място в класацията/.survivor написа:Нещо ми се губи кое е доброто държавно училище на Южния бряг... Освен ако МакМастървил не е в Южния бряг.
Другото е Колеж Сент Илер
http://www.csh.qc.ca/
и третото Колеж Жан де ла Муне в ЛаПрери http://www.jeandelamennais.qc.ca/spip/
Новата, 7-ма подред класация излезе вчера
http://www.fraserinstitute.ca/reportcar ... sp?snav=rc
http://www.fraserinstitute.ca/admin/boo ... 06COMP.pdf#
Изпитите варират от училище до училище. Някой наблягат на френски, други на математика, трети на "привилегиите"
Има родители, които записват децата си на изпит във всички възможни колежи /чух една дама да споменава 20 /. Ние "скромно" минахме на 3 И на трите изпитите бяха различно, но все пак групирани в 3-те основни: френски, математика, логика.
Тук можеш да сравниш училищата, които те интересуват по различни критерии - примерно искаш да са с по-добро обучение и резултати по математика, отколкото френски и физика ... или може да те интересува как се представят на шах състезания
http://www.lactualite-frasers.com/Targe ... maker.aspx
Можеш да сравниш едно училище с всички, които те интересуват.
Според мен тетрадките са интересни, но изпитите нямаха почти нищо общо с тях
Ето от таз годишната класация най-добрите в Квебек:
1 1 Montréal Collège Jean-de-Brébeuf Montréal Secteur privé, français 10,0 10,0
1 1 Montréal Collège Jean-Eudes Montréal Secteur privé, français 10,0 10,0
1 3 Montérégie Collège Jean de la Mennais La Prairie Secteur privé, français 10,0 9,9
1 3 Montréal Collège Régina Assumpta Montréal Secteur privé, français 10,0 9,9
1 7 Montérégie École d’éducation internationale McMasterville Secteur public francophone 10,0 9,8
1 7 Montréal Pensionnat du Saint-Nom-de-Marie Outremont Secteur privé, français 10,0 9,8
1 9 Montérégie Collège Saint-Hilaire Mont-Saint-Hilaire Secteur privé, français 10,0 9,7
1 9 Montréal Miss Edgar’s & Miss Cramp’s School Westmount Secteur privé, anglais 10,0 9,7
1 nd Montréal Herzliah High School - Snowdon Montréal Secteur privé, anglais 10,0 nd
Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че вече сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. (KИ, 1881)
z
Mnogo se izviniavam za nevezia vapros, no v Quebec na kakva vazrast se postapva v gimnazia ?
Re: z
еколь секондер или хай скул. От 7-ми клас (1-ви секондер). А изпитите са още в шести.holy написа:Mnogo se izviniavam za nevezia vapros, no v Quebec na kakva vazrast se postapva v gimnazia ?
... а записването за изпита в едното училище, където кандидатствахме беше в началото на 5 клас, т.е. две години преди детето да бъде прието да учи. Кандидатства се на 11 години, а се започва средно училище на 12 г. Това е само в Квебек, в Онтарио е различно, а за другите провинции съвсем не знам.
Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че вече сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. (KИ, 1881)
Лошото беше, че записването за едното училище /Jean de la Mennais/ беше в началото на 5 клас и ние го изпуснахме. Сега всички деца, които са записани тогава между 15-30 септември имат предимство пред нас, независимо от резултатите на изпита. Всъщност трябва да покрият 65% от тестовете, но статистически 85 % от кандидатстващите ги покриват, така че ...
Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че вече сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. (KИ, 1881)
В нашето училище при равни резултати предимство имаха децата от квартала. Имаше също някъде около 20 деца "резерва" в случай, че някой се откаже.
Знам също така, че са искани характеристики от учителите в примера и бяхме информирани за отличните характеристики на род. среща още преди да знаем резултата от изпита.
Знам също така, че са искани характеристики от учителите в примера и бяхме информирани за отличните характеристики на род. среща още преди да знаем резултата от изпита.
В някои "елитни" колежи, предимство се дава на:
- деца, които са учили в същото частното основно училище
- деца, чиито родители са учили вече там
- деца, чиито братя/сестри учат там
на финала, се оказва, че има пак достатъчен брой достойни кандидати, а бройките са недостатъчни ... съответно се разиграва компютърен тираж
а съвсем несправедливо ми се струва, че слагат децата в две различни групи - такива, издържали теста на 65 % и такива, които са над 85 % ... В която и група да попадне детето, пак се разиграва тираж, т.е. и най-умните нямат гарантирано място в колежа - съответно, за да може да се приемат "нашите хора" и да имаме достатъчно правно доказателство за случаен избор
- деца, които са учили в същото частното основно училище
- деца, чиито родители са учили вече там
- деца, чиито братя/сестри учат там
на финала, се оказва, че има пак достатъчен брой достойни кандидати, а бройките са недостатъчни ... съответно се разиграва компютърен тираж
а съвсем несправедливо ми се струва, че слагат децата в две различни групи - такива, издържали теста на 65 % и такива, които са над 85 % ... В която и група да попадне детето, пак се разиграва тираж, т.е. и най-умните нямат гарантирано място в колежа - съответно, за да може да се приемат "нашите хора" и да имаме достатъчно правно доказателство за случаен избор
Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че вече сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. (KИ, 1881)
На нас ни обясняваха, че резултатът от изпита е само малка част от преценката за прием, което решение се взимало от независима комисия намаща нищо общо с училището. В това отношение успехът от предишните години и характеристиките са имали доста решаваща роля.
Разделяне на две групи- това за пръв път го чувам.
Разделяне на две групи- това за пръв път го чувам.
само в едното училище беше така, Джой
прословутото Collège Jean de la Mennais, което пак е начело в класацията
/хехе, в Бребьоф не могат да кандидатстват момичета/
в другите - не
също бюлетините от 5-тата година и 4-тата /финален етап на 2 цикъл от основно образование/ играят основна роля в избора на кандидати
и на 3-те места искат да им изпратим 1-вия бюлетин от 6-та година, а на едно място и от цялата година, дори да сме приети преди това и могат да откажат кандидатурата ако 6-та година не е била сполучлива /като висок успех за детето, де/
и привилегиите за приемане варират от училище до училище, а за отделна независима комисия в тези, където кандидатствахме нямаше
прословутото Collège Jean de la Mennais, което пак е начело в класацията
/хехе, в Бребьоф не могат да кандидатстват момичета/
в другите - не
също бюлетините от 5-тата година и 4-тата /финален етап на 2 цикъл от основно образование/ играят основна роля в избора на кандидати
и на 3-те места искат да им изпратим 1-вия бюлетин от 6-та година, а на едно място и от цялата година, дори да сме приети преди това и могат да откажат кандидатурата ако 6-та година не е била сполучлива /като висок успех за детето, де/
и привилегиите за приемане варират от училище до училище, а за отделна независима комисия в тези, където кандидатствахме нямаше
Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че вече сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. (KИ, 1881)
Явно и интернационалните училища не са едни и същи. Моите деца имат право, като живеещи в квартала да ги приемат без изпит в екол интернасионал. Не само право, но ако не ги приемат в частно училище отиват там директно, защото в нашия квартал няма друго средно училище. Всъщност, там въобще няма изпит /селекция на кандидатите/. Само дето това ЕИ е на 122 м. и на мен никак не ми харесва. Като е интернационална програмата не е задължително да е и добро нивото на учениците.
Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че вече сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. (KИ, 1881)